STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA

LECZENIE STOMATOLOGICZNE:

Stomatologia zachowawcza to dziedzina obejmująca usunięcie zmian próchnicowych, odtworzenie naturalnego wyglądu i funkcji żucia.  Próchnica to choroba bakteryjna, a jej brak leczenia może doprowadzić do poważnych problemów często wymagających bardziej czasochłonnych i kosztownych metod leczenia.

KONTROLE STOMATOLOGICZNE:

Systematyczne wizyty kontrolne u stomatologa są kluczem do skutecznego dbania o zdrowie zębów i jamy ustnej. Tylko wczesna diagnostyka pozwala uniknąć powikłań w postaci bólu zęba i dyskomfortu.

DSC_7270

LECZENIE STOMATOLOGICZNE:

KONTROLE STOMATOLOGICZNE:

Stomatologia zachowawcza jest podstawową metodą leczenia zębów, które dotknięte zostały ubytkami próchnicowymi. Leczenie stomatologiczne  zachowawcze  polega na odbudowie zębów przy użyciu materiałów kompozytowych, światłoutwardzalnych. Przy większych problemach stomatologicznych najczęściej wiąże się ona wraz z leczeniem endodontycznym. Próchnica jest chorobą zaraźliwą i niebezpieczną dla całego organizmu. W związku z tym szybkość jej leczenia ma znaczenie. By móc w porę zdiagnozować zmiany próchnicowe, konieczne są regularne wizyty kontrolne u stomatologa. Pozwala to zapobiec rozwojowi choroby, a także uniknąć leczenia kanałowego. W naszym Zespole Gabinetów Stomatologicznychjesteśmy w stanie zagwarantować Państwu stomatologiczne leczenie zachowawcze na najwyższym poziomie. Nasz cały personel medyczny ma indywidualne podejście do każdego z pacjentów, co umożliwia dobranie najodpowiedniejszej metody leczenia.

WYPEŁNIENIE ZĘBA:

Wypełnienie zębów materiałami światłoutwardzalnymi jest to potocznie zwany zabieg zakładania plomby. Samo wypełnianie ubytków zębowych jest ostatnim etapem leczenia próchnicy. W naszym Zespole Gabinetów Stomatogicznych stosowany jest najwyższej jakości światłoutwardzalny materiał kompozytowy, który jest ściśle dopasowywany barwą do naturalnego koloru uzębienia pacjenta. Tym samym zastosowanie wypełnienia zęba nie zaburza estetyki uśmiechu. Jeśli chodzi o wytrzymałość zastosowanego materiału jest ona zależna od rodzaju leczonego zęba. Do zębów przednich zwykle stosuje się materiały elastyczne, natomiast zęby trzonowe wymagają zastosowania wypełnień z bardzo wytrzymałych materiałów.

LECZENIE PRÓCHNICY:

Głównym zadaniem stomatologii zachowawczej jest usuwanie zmienionych chorobowo tkanek zęba, a następnie wypełnianie ich specjalnie dobranym do tego materiałem. Dobrana przez specjalistę stomatologa metoda leczenia próchnicy zależy przede wszystkim od  od stopnia zaawansowania choroby oraz od rozmiarów ubytków jakie poczyniła. Jeśli próchnica jest w początkowym stadium, leczenie zachowawcze polega na wzmocnieniu i uszczelnieniu szkliwa zębowego. Dla próchnicy w bardziej zaawansowanym stadium zęby wymagają zwykle wypełnienia ubytków spowodowanych przez chorobę. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z pomocy naszych specjalistów.